Meldingen openbare ruimte
Als u in de openbare ruimte een onveilige situatie ziet, dan kunt u dit melden. Zoals een lantaarnpaal die niet brandt of een gat in de weg of stoep. Maar ook bijvoorbeeld onveilige speeltoestellen of afval dat gedumpt is. Geef in uw melding altijd duidelijk aan waarom iets onveilig is of onveilig kan worden.
Een melding doen
Doet u vaker een melding, maak dan een snelle link op uw telefoon of tablet. Of download de app. Hoe u dit doet, staat onderaan deze pagina.
Tips Voordat u een melding doet
- Kijk altijd op de meldingenkaart voordat u een melding doet. Daar ziet u of uw melding misschien al bekend is. Staat de melding al op de kaart, dan is een nieuwe melding niet meer nodig.
- Mogelijk gaat uw melding over een kapotte lantaarnpaal in uw straat. Deze meldingen kunt u doen via de Meldkaart defecte lantaarnpaal.
Zo pakken we uw melding op
We proberen uw melding zo snel mogelijk af te handelen. Soms nemen we bepaalde meldingen mee in een planning om die later uit te voeren. Zoals het weghalen van onkruid op straat of het maaien van gras. Bij meldingen die veel spoed hebben, ondernemen we direct actie. Bijvoorbeeld bij een gat in de weg of bij weggeslagen putdeksels.
Spoedmelding (buiten openingstijden)
Bij noodgevallen en storingen buiten openingstijden die snel moeten worden opgelost zoals een gat in de weg, een overstroming, problemen met de drukriolering of een grote storing in de openbare verlichting.
- Bel 14 055 en kies 1;
- Toets uw telefoonnummer in;
- U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld.
Installeren van de app
Als u de app installeert op uw smartphone of tablet wordt het nog eenvoudiger om een melding te doen. Downloaden is gemakkelijk.