Veelgestelde vragen subsidie inwonersinitiatieven

De initiatievenmakelaars nemen uw aanvraag in behandeling. Het behandelen van uw aanvraag duurt maximaal acht weken. Vaak neemt een initiatievenmakelaar binnen deze termijn contact met u op om uw initiatief door te spreken. Ook kan u gevraagd worden extra informatie toe te sturen.

Zodra er een besluit is genomen over uw aanvraag ontvangt u een brief in uw subsidieportaal.

De uitbetaling van het subsidiegeld vindt meestal binnen twee weken na het subsidiebesluit plaats.

Als u subsidie ontvangt, moet u het initiatief waarvoor u subsidie krijgt binnen een jaar uitvoeren. Voor initiatieven die langer dan een jaar duren, krijgt u maximaal drie jaar.

Kunt u uw initiatief niet uitvoeren zoals u in uw aanvraag had aangegeven? Dan moet u de initiatievenmakelaars hierover informeren via initiatievenmakelaar@apeldoorn.nl.     

Ontvangt u meer dan € 2.500,- subsidie? Dan moet u binnen twaalf weken na uitvoering van uw initiatief een aanvraag tot vaststelling indienen. Dit doet u met het formulier op deze pagina. Bij uw aanvraag tot vaststelling moet u ook een inhoudelijk verslag meesturen. Hierin geeft u aan:

  • Of u het initiatief volledig heeft uitgevoerd en wat het resultaat is.
  • Hoe u het subsidiegeld heeft besteed.

Heeft u foto’s van uw initiatief? Deze kunt u toesturen naar initiatievenmakelaar@apeldoorn.nl.

U kunt alleen online subsidie aanvragen via bovenstaande aanvraagknop. Hiervoor heeft u een DigiD of E-herkenning nodig.

Lukt het u niet om online subsidie aan te vragen? Of heeft u geen DigiD? Wellicht kunt u dan gebruik maken van een van de volgende opties:

  • Een mede-initiatiefnemer of buurtgenoot vraagt namens u beiden subsidie aan met zijn of haar DigiD.
  • U kunt langs gaan bij een Informatiepunt Digitale Overheid bij u in de buurt voor hulp bij het indienen van de subsidieaanvraag. Hier vindt u een overzicht van de locaties en openingstijden.
  • Lukt dit niet? Dan kunt u ook mailen naar de initiatievenmakelaars via initiatievenmakelaar@apeldoorn.nl of bel naar 14055. Een initiatievenmakelaar neemt dan contact met u op om de opties te bespreken.

Naast de subsidieregeling Inwonersinitiatieven bestaan er veel andere manieren om geld te krijgen voor uw initiatief. Zo kunt u ervoor kiezen om een crowdfundingscampagne te starten op voorapeldoorn.nl. Hiermee kunt u ook de bekendheid van uw initiatief vergroten. Daarnaast zijn er ook landelijke fondsen die soms een bijdrage leveren aan een lokaal initiatief, zoals het VSB fonds en het oranjefonds. Wilt u subsidie, maar komt u niet voor deze regeling in aanmerking? Kijk dan ook eens naar de andere subsidieregeling van de gemeente Apeldoorn op de subsidie overzicht pagina of vraag de initiatievenmakelaars voor advies.

Jazeker, ook hiervoor kunt u contact opnemen met de initiatievenmakelaars. Zij zijn bereikbaar via initiatievenmakelaar@apeldoorn.nl of via telefoonnummer 14 055.

Uw Reactie
Uw Reactie