Gemeente Apeldoorn werkt aan een digitale sociale kaart

Gemeente Apeldoorn wil voor haar inwoners graag inzichtelijk maken welk aanbod aan zorg, ondersteuning, activiteiten en (inwoner-)initiatieven er zijn. In opdracht van de gemeente bouwt informatiespecialist Elkander daarom een online platform: een sociale kaart waarop dit aanbod gebundeld is.

Waarom een sociale kaart?

Op de sociale kaart vinden inwoners én professionals informatie over activiteiten en initiatieven in hun wijk en of buurt. Hierdoor krijgen zij inzicht in de mogelijkheden bij hen in de buurt. Hiermee hopen we te stimuleren dat mensen gebruik maken van deze mogelijkheden. Dit doen we om de sociale basis te versterken. In de wijken bevinden zich Samen055-locaties, waar wijkconsulenten inwoners en professionals ondersteunen rondom sociale vraagstukken. De sociale kaart wordt een online verlengstuk hiervan. Zo is hulp zowel in de wijk als digitaal binnen handbereik.

Zorg- en hulporganisaties op de sociale kaart Het platform wordt ingezet als een verzamelpunt voor gegevens van alle organisaties en diensten op het gebied van zorg, ondersteuning, wonen, opvoeden, werk en welzijn. Kortom: het hele sociaal domein. Inwoners en professionals gebruiken het platform om hun (hulp)vraag aan te pakken. Staat een organisatie met gedetailleerde informatie in de sociale kaart? Dan kunnen inwoners en professionals deze organisatie gemakkelijker vinden.

Meld uw organisatie gratis aan

U kunt uw organisatie eenvoudig en kosteloos aanmelden via https://www.lokaalloket.nl/apeldoorn/aanmelden.

Vul het formulier in en druk op 'verzenden'. Het invullen van het formulier kost maximaal 10 minuten.

  • Na verzending ontvangt u een bevestiging via e-mail.
  • U ontvangt uiterlijk binnen één werkdag de inloggegevens voor het systeem Invis.
  • Via Invis kunt u de gegevens van uw organisatie aanvullen en op de kaart plaatsen.

Hoe houden we het platform actueel?

Nadat een organisatie is aangemeld, zorgt Elkander er samen met de organisatie voor dat gegevens actueel blijven. Bijvoorbeeld door jaarlijks contact op te nemen. Zo krijgen organisaties een reminder om de gegevens te controleren en eventueel zelf aan te passen.

Heeft u vragen?

Vragen over de inzet en ontwikkeling van de sociale kaart, kunt u stellen via het contactformulier van de gemeente [Stuur een bericht naar de gemeente | Gemeente Apeldoorn]

Technische informatie over het platform of het systeem, kunt u stellen aan Elkander. Dit kan via: telefoonnummer (050) 211 09 50 of via de mail service@elkander.nl. Meer informatie vindt u ook op www.elkander.nl/sociale-kaart-invis.

Uw Reactie
Uw Reactie