De gemeente is voortdurend bezig met het verbeteren van haar dienstverlening. Dat doen we op verschillende manieren.
We willen graag van u weten hoe u het contact met ons ervaart. Daarom onderzoeken we dit op de website, aan de balies en via de telefoon.
Uw reactie is altijd anoniem.
Dit betekent dat u uw mening kunt geven zonder dat uw naam bij ons bekend is. We gebruiken uw tips om onze dienstverlening te optimaliseren.
In het stadhuis zijn gastvrouwen en -heren aanwezig die u kunnen helpen tijdens uw bezoek aan ons. Zij ontvangen bezoekers en wijzen u desgewenst de weg of geven informatie. Wanneer u hulp nodig heeft in welke vorm dan ook, schroom niet, zij staan voor u klaar.
Via MijnOverheid heeft u toegang tot uw post en persoonlijke gegevens van steeds meer overheidsorganisaties. U kunt via MijnOverheid bijvoorbeeld controleren hoe u geregistreerd staat of de status van uw omgevingsvergunning volgen. Ook kunt u via MijnOverheid post van ons en andere organisaties ontvangen. Denk aan Belastingdienst, Kadaster, RDW, SVB en UWV. Heeft u al een account? Dan geeft u zelf aan van welke organisaties u wel of geen post (via MijnOverheid) wilt ontvangen. U kunt ook aangeven of u via e-mail een signaal wilt ontvangen als er nieuwe post voor u is. U logt veilig en gemakkelijk in met uw DigiD. Bezoek de website van MijnOverheid.
U kunt steeds meer dingen online regelen. Zoals het aanvragen van huur- en zorgtoeslag. Of het maken van een afspraak met de gemeente. Vindt u dit moeilijk? Of kent u iemand die hierbij wat hulp kan gebruiken? U kunt bij verschillende organisaties in Apeldoorn terecht voor hulp en advies. Gemeente Apeldoorn helpt ook graag bij het aanvragen van een DigiD, het invullen van online formulieren voor bijvoorbeeld uw (gemeente) belasting of toeslagen of het regelen van zaken bij bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Bel 14 055 voor informatie of hulp.
We bieden ruim 160 producten en diensten (ook) online aan. Dit aantal neemt doorlopend toe. En het is eigenlijk al zo gewoon dat het u misschien niet eens opvalt. Aan de achterkant moet er vaak veel geregeld worden.
Terwijl we digitaliseren, kijken we steeds hoe het aanvragen en leveren van een product of dienst voor u nog gemakkelijker en sneller kan. Lees meer over de digitale transformatie.