- Als u niet tevreden over hoe u bent behandeld bent door iemand van de gemeente.
- De gebeurtenis heeft niet langer dan 1 jaar geleden plaatsgevonden.
- Als uw klacht niet al eerder in behandeling is genomen.
In sommige situaties gaat het niet om een klacht, maar bijvoorbeeld een bezwaar of een melding openbare ruimte.
Bezwaar
- Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente, bijvoorbeeld over het verlenen van een vergunning of het toekennen van een bijstandsuitkering of subsidie? Dan kunt u bezwaar maken.
Melding openbare ruimte
- Gaat uw ongenoegen over iets dat kapot is op straat, ziet u vervuiling of merkt u overlast? Doe dan een melding. Meldingen gaan bijvoorbeeld over afval, vervuiling, groen, obstakels op de weg, kapotte lantaarnpalen, verkeer, overlast, graffiti, woonfraude of bedrijven die zich niet aan milieuregels houden. U laat via een melding aan ons weten wat er aan de hand is en op welke plek dit is. Zo kunnen wij ermee aan de slag.
U ontvangt na het indienen van uw klacht altijd een ontvangstbevestiging.
Binnen een week wordt met u telefonisch contact opgenomen om een nadere toelichting en een verdere behandeling met u te bespreken. In eerste instantie proberen we uw klacht altijd rechtstreeks met u op te lossen. Als dit is gelukt en u bent tevreden is de klacht hiermee afgerond. Anders wordt er nader onderzoek gedaan door de betrokken gemeentelijke afdeling en ontvangt u hierover een schriftelijk reactie.
Lukt online indienen niet? Stuur dan een brief en vermeld in uw brief:
- dat het om een klacht gaat
- een duidelijke omschrijving van de klacht
- de reden waarom u een klacht indient over dit gedrag
- uw naam, adres en telefoonnummer
- de datum en het tijdstip van de gebeurtenis
- de persoon die zich volgens u niet correct heeft gedragen
Stuur uw brief naar
Gemeente Apeldoorn
t.a.v.: klachtencoördinator
Postbus 9033
7300 ES Apeldoorn
Blijft u ontevreden?
Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht is opgelost? Neem dan contact op met de Nationale ombudsman.