U kunt een uittreksel van een persoon die staat ingeschreven in de gemeente Apeldoorn op verschillende manieren aanvragen:
Online
Bij een online aanvraag betaalt u direct via internet en krijgt u het uittreksel binnen 3 werkdagen per post toegestuurd.
Schriftelijk
Stuur de aanvraag op origineel briefpapier van uw kantoor naar Postbus 9033, 7300 ES Apeldoorn. In de brief moet u de reden van de aanvraag (bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure) omschrijven waarvoor de gegevens nodig zijn. Ook eventuele toevoegingen moet u meesturen.
Bij een schriftelijk aanvraag krijgt u het uittreksel binnen 3 weken (na de ontvangst van uw aanvraag) per post toegestuurd en ontvangt u een factuur.
- Het online aanvragen van een uittreksel kost € 10,40.
- Het schriftelijk aanvragen van een uittreksel kost € 18,80.
Aan een aanvraag van een uittreksel zijn kosten verbonden. Ook als wij besluiten het uittreksel niet aan u te verstrekken bij vermoeden van oneigenlijk gebruik of bij een onjuiste aanvraag, bijvoorbeeld van een persoon die niet in de gemeente Apeldoorn ingeschreven staat.