Verschillende soorten organisaties kunnen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) krijgen. Bijvoorbeeld voor pensioenen, uitkeringen, huurtoeslag, belastingen of rechtszaken. Welke organisaties dit zijn, is voor een deel afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld of u kinderen heeft of een rijbewijs.
Bekijk de website van de Rijksoverheid wie welke gegevens mag opvragen.
U kunt een overzicht aanvragen van de organisaties aan wie wij uw persoonsgegevens uit de BRP (Basisregistratie Personen) hebben doorgeven. Dit recht heeft u vanuit de Wet BRP.
Voorwaarden:
- U kunt dit alleen aanvragen in de gemeente waar u woont.
- U kunt dit doen voor uzelf
U kunt een overzicht op 2 manieren aanvragen:
Online
Via de bovenstaande oranje knop. U ontvangt de informatie per mail.
Schriftelijk
Stuur een schriftelijk verzoek inclusief een (veilige) kopie van uw geldige identiteitsbewijs naar:
Gemeente Apeldoorn
Afdeling Burgerzaken
Postbus 9033
7300 ES Apeldoorn
Het duurt maximaal 4 weken voordat u het overzicht krijgt. De gemeente raadpleegt niet alleen haar eigen systemen, maar informeert ook welke landelijke overheden uw gegevens hebben ingezien. Dat kan enige tijd duren.