Het plan is om de verharding, inclusief de rijbaan, te maken van gebakken klinkers. Dat zorgt ervoor dat de rijbaan meer onderdeel wordt van het winkelgebied en dat autorijders geneigd zijn om hun snelheid te minderen. Daarnaast verdwijnt de verhoogde stoep omdat de rijbaan in zijn geheel wordt verhoogd zodat de weg op hetzelfde niveau uitkomt als de stoep. Zo ontstaat er één groot verhoogd plein.
De waterafvoer aan beide kanten van de rijbaan en een verschil in bestrating van de klinkers zorgen op subtiele wijze dat de rijbaan wel duidelijk herkenbaar is. De rijbaan met gebakken klinkers loopt door tot aan de kruising met de Bogardslaan en daarna de hoek om naar de Bogaardslaan tot aan de apotheek. Vanaf de kruising naar de Molecatenlaan wordt het weer een asfaltweg. Daar verandert niks, er komt alleen een nieuwe laag asfalt op.
Ook gaan we de straat groener maken. We zullen bomen planten en op enkele plekken grotere plantvakken maken, zodat een wat vriendelijker straatbeeld ontstaat. Eind 2024 gaan we beplanten.
Rondom de Albert Heijn worden extra parkeerplekken toegevoegd vanwege uitbreiding van de winkel. De schuine parkeerplekken bij de voormalige CODA locatie en daar tegenover bij de Albert Heijn gaan weg en worden parkeerplekken parallel aan de rijbaan. In totaal komen er uiteindelijk meer parkeerplekken dan nu.
De weg ten noorden van de Albert Heijn wordt eenrichtingsverkeer, zodat hier minder verkeer zal zijn dan nu het geval is. Dat is ook prettig omdat de nieuwe ingang van de Albert Heijn aan het einde van dit straatje komt.
We maken fietsenrekken bij verschillende winkels in de omgeving. De Albert Heijn maakt ook meer plek om de fiets te parkeren dan nu het geval is. Ook komen er op verschillende plekken in het centrum nieuwe bankjes.
We verwijderen de bushalte in de Bogaardslaan, omdat de bus niet meer rijdt. De buurtbus die nog wel rondrijdt, mag op alle plekken stoppen en daarom is een bushalte niet meer nodig.
Bekijk het schetsontwerp (jpeg, 277 kb)